2007年5月13日星期日

Detroit Metal City

剛看完兩集漫畫《DMC》(日本連載中,港譯《爆粗Band友》),爆笑之餘,亦可乘勢對音樂類型(genres)作出點思考,作者若杉公德似乎是個涉谷系樂迷。書中,他幾乎是逐個逐個「扮野音樂派系」的來取笑,先有主角扮成的Visual Rock視覺系、然後有女子Punk Rock、扮來自美國(其實來自日本鄉下)的Gangster Rap肥仔……

本庭初步判定:作者認為真摯的音樂就是美好的。而(大部份)表達單純愛情的涉谷系正是如此了。

官方故事簡介:根岸崇一,一個平凡青年,卻有著一個不平凡的身份。他是最受歡迎的粗口樂隊DMC的主音。只要一上妝,他就化身成為癲狂的歌手,落妝後的他卻是一個膽小青年。變身後的他很自然就唱出那些粗口歌,但其實他卻羞於告訴家人和意中人自己的真正身份。隨著DMC愈來愈受歡迎,崇一內心的掙扎卻愈來愈厲害……這就是一個關於崇一追隨音樂的搞笑日誌。



去年登上9月號studio voice。dmc在日本賣了超過100萬冊,好厲害。


日本Fans對它瘋狂到……
把漫畫中虛構的歌詞變成事實,譜上曲彈奏演唱了錄起來,給大家免費試聽

真係點只係漫畫咁簡單。
---
主角根岸為勢所迫,戴上面具化「行」妝,扮演邪惡樂隊的魔鬼主音/結他手,大唱粗口歌,結果大受歡迎。但佢其實係一個純樸處男,每每落台後心感後悔,說「其實我想寫連媽媽都叫好的歌。」但一上台又再變身惡魔,暴力、血腥、粗口、鹹濕兼而有之。(係囉,小朋友要問過家長先好睇呀)

有朋友認為,作者只是想表達:每個人都要做些大眾歡迎,但自己內心其實討厭的東西。為了生活,委曲求存。我認為不只如此。音樂又好、思想、武術都好,本人認為不但毋須排除門派之分,門派本身就有高低之分。而作者明顯是認為流行音樂當中,有些門派比較笨,亙相攻擊很笨、亙相憎恨很笨,而且很假!故事中攻擊行為大都由經理人策劃,所謂攻擊、仇恨、憤世,只是另一種marketing strategy。


主角根岸有時會問:點解要扮邪惡扮壞呢?
(雖然他知道變身扮惡魔受歡迎,偶然變身後就似鬼上身,太投入,作惡多端,會咬人講粗口,然後返家又後悔。)

但作者又自嘲,唔扮邪惡實在沒法討飯吃。他在公園樹下免費表演唱swedish pop,行人魚貫而過,卻沒有人願意留步。

這個世代,正義太保守。扮入魔扮邪惡是很有市場的。(咁o岩這幾天寫到這題目。)

剛好重看了一次蜘蛛俠。其實DMC也用了超人蜘蛛俠超人橋段嘛,一個普通人兩個身份。只是主角(一個普通人)不變正義超人來救人,反而是變身一個壞人,但這個壞人比起普通人更受歡迎!而純情主角其實一方面想做個不受歡迎的好人,但又難抗拒做壞人時的興奮。比較有點twist位扭橋的,是這個壞人其實也只是「偽惡」(不是偽善,這世界不再流行善了),根岸要做好事,也只有使用惡魔的身份,偷偷的去做(因為做惡魔時權力、影響力大得多了)。

作者若杉公德,幾有型呵。

5 則留言:

domting 說...

我一邊響地鐵睇,一邊就有幾個hip hop衫+punk頭的粉款在旁邊大大聲 audio commentary; 想唔理佢,點知我睇到笑佢又跟住笑,當時幾想話佢知:「笑x緊你呀x街!」

我啤一啤佢地,仲要回番一個「大家都係巴打」式的堅揪眼神.....

唯有發誓呢世唔再響地鐵睇漫畫。

tabo 說...

你講得好好笑
本書咁細,佢可以o係你身邊「分享」
咁你同個粉款咪好close?

我起初同朋友一齊
o係pizza hut睇
我每隔一陣keke聲(盡量忍住)
佢問我乜咁好笑
原來佢廿幾歲女未睇過漫畫
「教」左佢五分鐘,然後畀本第一集佢

五分鐘後
佢o係我對面笑到黐左線><
笑到我都驚

變幻原是永恒 說...

咁正, 好似幾好睇咁@@

tabo 說...

有o的人覺得好無聊架 :p
同埋, 好crazy

如果係樂迷, 就會覺得多o的野笑
作者可能有o的野想講

domting 說...

我坐邊位,佢地三個七碌加埋廿一碌企響玻璃後面.......