2006年12月25日星期一

對錯

去了中山三日兩夜。咁大個仔,老豆個鄉下去得多,老母o既,三十幾歲第一次去。本來應該帶女友,結果淨係帶左部CONTAX T3。

本來計劃係兩老自己去,我見留港都係無聊,老豆鍾意留港賭錢,話不如我陪老母去。老豆到最後一刻話擔心我倆,結果去埋,我覺得佢係有o的唔好意思。如果我媽話自己,佢可能話ok的,畀我窒下佢,反而佢「懶」係盡責。

老媽子講過多次,話細個「阿拉」好錫佢,中山人叫阿婆做阿拉。而當年佢三表姐,由於老媽子(即係我公二家姐)改嫁,為免做油艇女,所以同我媽一齊,留在阿拉身邊。我媽經常說,當年這兩人最錫佢,當中以阿拉為甚,同一個年份,我老豆在東莞幾乎無餐有野食(最餓時),我媽因為同阿拉住,所以竟然有雞髀食。由於阿拉共生下七個仔女,邊個搵到食,邊個都會畀阿拉。有時全屋只有一只雞蛋,阿拉都會畀我媽食。

後來我媽漸年長,要到香港跟番阿婆,阿拉說:「你在中山,一個人可以食晒成隻雞蛋,但出到香港,一隻雞蛋你要七姐妹分(我婆又係生七個,仲七個都係女),你要明白!」對於我媽來說,阿拉明辨是非,無讀過書,但講得最多道理,講做人對錯,最鍾意同我媽講何謂對錯。

阿媽話:「要到長大,先至阿拉好叻。」據媽子講,阿拉甚至極有藝術天份,隨手拿起鉸剪就可以剪出牛羊貓狗。我記得睇discovery見個一個咁o既阿婆,住山區的,還在生,其剪紙作品可以拿到美國紐約博物館展出,但在家鄉得靠種田為生。她在村內也受歡迎,每每有人結婚、喜慶,她都是表演嘉賓。

但記得很清楚,discovery跟了她足足一年。後來她老公病了,都沒有錢去醫,結果拖呀拖,病死了。證明在中國農村做藝術天才,只能有party時做下天才表演。故事結尾時,她在中國開了個剪紙展覽,有agents過來跟她說,希望婆婆能剪裸體女人,胸脯剪得大一點,會好賣。

吹脹。


講番中山先。
阿拉去世多年,剩下三表姐,我媽說,這是中山與她感情最厚的人,當年兩老表一齊訓,輩份上我叫她「姑姐」,但這個姑姐今年已經七十了,經常笑,在香港我沒見過這麼親切的婆婆。又令我諗起我阿「女麻」,但我「女麻」甚實惡到死。係會亂講粗口小人o個種。

三表姐有一個女兒寶姐,今年大概四十多,離婚了,女兒有一個兒子,今年廿五。三口子相依為命,女兒月薪一千、其兒子月薪八百。

我媽又想起阿拉,佢話阿拉真係醒,當年心諗三表姐與我媽咁鬼friend,但我媽遲早要去香港,為免兩家人愈來愈遠,於是要媽契o左寶姐做契女,將兩家人下一代再拉番近。

去的過程中,阿媽說,中山的親人好多好有錢,我地去最窮o個家住,就係呢家。後來我才得知另一家,即我媽的堂哥有幾有錢。亦聽了不少大陸荒唐事,下次寫。

媽說:「講親呢,就一定係堂哥親,但呢個人好剋人憎,當年我返來,寶姐同我去到佢門口,大字型攤o係度同我講野,佢一眼都唔望寶姐。多年來一O的都睇唔起寶姐窮。」

哈,我媽呢樣野不嬲幾有型。是非觀念明確。即係學阿啦o既。

我哥講番起來,都話阿媽由細到大講「對錯」,即係阿拉身教o既。我哥講時有o的驕傲,但又講番好多朋友,完全無是非觀念,「o係屋企亂Q咁O黎。搞左大大鑊,老豆老母會講話:下,咁呀?哦。」但結果事業都好成功。

不過我估我幾兄弟,到有一日有仔女時都會係咁,由細「哦」到條O靚仔大。

沒有留言: